Wyszukiwarka
Masz pytanie?

Podlodowe zawody na Litwie 11.01.2015

Korzystając z zaproszenia kolegów z kadry Litwy wystartowaliśmy w zawodach towarzyskich pod Kownem w dniu 11.01.2015

Akcja wyjazdowa była bardzo spontaniczna. Planowany weekendowy trening drużyn Lowisko.net nad którymś z pod olsztyńskich jezior zamieniliśmy w piątkowy wieczór na wyjazd za granicę.

Już ok 8 rano w sobotę wyruszyliśmy na trening w składzie 7 osobowym:

Mirek Brzeźińki, Andrzej Nowakowski, Marcin Majewski, Wojtek Sokolnicki, Łukasz Łukaszewicz, Krzysztof Jagielski, Tomasz Kupren.

Ok 14 dotarliśmy nad brzeg niepozornie wyglądającego zbiornika.

Łowiskiem okazał się zbiornik w kształcie kiszki o charakterystyce glinianki.

Głębokość w sektorach ok 2,5-4m. Szybko schodzące dno od brzegów do głębokości ok 3,5m, a następnie dno prawie jak blat z małymi różnicami głębokości.

Dno twarde, powiedziałbym sandaczowe w kolorze brązowym, brunatnym.

Dominującym gatunkiem okazał się jazgarz, któremu towarzyszyły znacznie rzadziej: okoń, płotka, leszczyk i...sandacz (spora niespodzianka.) Nęcenie zanętą nie wabiło ryb w tak krótkim czasie, a robactwo skuteczne było tam, gdzie ryby akurat przebywały (tzw.plamy ryb).

Takie informacje o łowisku udało nam się uzyskać podczas krótkiego treningu. Lepszy taki, niż żaden.

Niedziela 11.01.15.

Zbiornik z punktu widzenia sportowego to bardzo dobra woda na zawody.

Na starcie łącznie z nami stanęło ok 40 zawodników, w tym większa część podlodowej kadry Litwy.

Zasady zawodów możliwie proste. Jeden mega duży sektor dla wszystkich uczestników na turę.

Zawody składały się z dwóch tur po 2,5 godziny.

Pogoda podobnie jak w Polsce tego dnia to prawdziwy huragan i temperatura ok 4st C.

Na szczęście na lodzie wiało znośnie i zbytnio nie przeszkadzało nam to w łowieniu, tym bardziej że sprzęt został odpowiednio do tego przygotowany (krótkie wędki, krótkie kiwaki, cieńka żyłka i doskonałe mormyszki).

Pokrywa lodowa o grubości ok 15cm pokryta była topiącym się śniegiem. Tylko dzięki doskonałej odzieży (kombinezon  Extreme 3, nakolanniki Lowisko.net, Buty Yukon, Bielizna Winter Line) udało nam się zachować suchą odzież i zdrowie przez 5 godzin klęczenia w wodzie.

Już początek zawodów pokazał i potwierdził nasze wnioski, że wszelakich ryb na sektorze nie ma zbyt dużo.

Budowaliśmy wyniki na małych jazgarzach (3-15pkt) i okonkach (5-20pkt).

Pojedyńcze płotki i leszczyki (ok 100pkt ) to były prawdziwe bonusy, które w połączeniu z drobiazgiem dawały czołowe miejsca w sektorach.

Nasze wyniki z pierwszej tury to ok 1200-1000-800-700-500pkt mówią o tym, że skuteczność odławiania małych drapiezników była duża.

Wynik ponad kilogram był już bardzo dobrym wynikiem w sektorze. Zwycięzca złowił ok 2300pkt leszczykami.

Moje 1200pkt to najwyższy wynik I tury spośród Polaków. Skuteczne odławianie jazgarzy i okonków dało przyzwoity wynik.

Doskonale sprawdziły mi się tulskie mormyszki z haczykami nr 20 oraz srebrne z kadry Rosji.

Świder Musseva bez jęknięcia ciął mokry lód, a jego lekkość pomagała w dowiercaniu kolejnych dziur - których należało zrobić 15-25 w turze.

W drugiej turze wyniki były słabsze. Wygrało niecałe 2000pkt. Najlepszy wynik tym razem zrobił Wojtek ok 1600pkt, który złowił 10 leszczyków przeplatanych jazgarzami. Byl to wynik w pierwszej 5 II tury.

Zawody uważamy za doskonały trening technicznego wędkarstwa podlodowego, który w przyszłości napewno będzie procentował.

Możliwość uczestnictwa w zawodach, obserwacji oraz wymiana wspólnych poglądów z czołowymi zawodnikami Świata to doskonała lekcja.

Doskonale sprawdził się Profesjonalny Pas Wędkarski, który testowałem na tych zawodach.

Został doceniony przez trenera i zawodników Litwy, którego mają zamiar używać na zbiżających się Mistrzostwach Świata w Kuopio.

Już dostępny w naszym sklepie !

Niestety do tej pory nie otrzymalismy jeszcze wyników, które opublikuje.

Uważam, że nasze wyniki, które jak przypuszczam powinny lokować nas w połowie stawki są dobre i potwierdzają wysoką formę.

Znajomość łowiska, które przez zawodników litewskich odwiedzane jest systematycznie, znacznie łatwiej pozwalało zlokalizować białe ryby. Tym bardziej, że trenowano na nim intensywnie kilka dni przed zawodami...

Ps.

Mam nadzieję, do zobaczenia na zawodach z Cyklu GPP jeszcze w tym roku czego sobie i wszystkich zapaleńcom życzę.

Przy okazji informuję, że jak co roku planujemy otwarte podlodowe zawody towarzyskie...